Historia Instytutu Badań i Strategii Internetowych ma swoje źródło w kilku przedsięwzięciach, które powstawały na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Głównym inicjatorem była Grupa O.K. sp. z o.o., powstała w Krakowie w 1994 roku, jako agencja reklamowa pod nazwą Agencja Reklamy i Marketingu O.K. Sp. z o.o.
Pierwotnym jej przedmiotem działalności było ogólnie świadczenie usług w zakresie reklamy i marketingu, co nie było wówczas zadaniem łatwym, ponieważ rynek wymagał jeszcze ogromnej edukacji.
W 1995 roku przedsiębiorstwo postanowiło wyspecjalizować się w działaniach w segmencie reklamy zewnętrznej, co szybko okazało się doskonałą niszą rynkową, pozwalającą na jego dynamiczny rozwój. W krótkim czasie udało się zbudować, liczącą się na polskim rynku ogólnopolską sieć tablic wielkoformatowych.
W 1997 roku z dotychczasowych struktur agencji wyodrębniona została niezależna Agencja Reklamy Zewnętrznej O.K. Plakat Sp. z o.o. Przejęła ona kompetencje w zakresie reklamy zewnętrznej, natomiast dotychczasowa Agencja Reklamy i Marketingu O.K. Sp. z o.o. zmieniła nazwę na Grupa O.K. Sp z o.o.
Pod koniec 1999 roku Grupa O.K. zaczęła inwestować w nowoczesne technologie informatyczne i korzystając jednocześnie z dotychczasowych doświadczeń medialnych i reklamowych, rozpoczęła proces tworzenia nowoczesnej interaktywnej agencji reklamowej. Równocześnie w związku z rosnącym zapotrzebowaniem rynku na usługi związane z twórczym i nowatorskim zastosowaniem technologii internetowych powstała nowa spółka, która była skoncentrowana na zastosowaniu nowego narzędzia komunikacji, jakim jest Internet. Podmiot ten połączył się ze spółką z o.o. Profit, która świadczyła usługi w dziedzinie doradztwa biznesowego i okołobankowych usług finansowych oraz z Małopolskim Towarzystwem Finansowym OK. Faktor. 21.12.2000 r. powstał podmiot gospodarczy o kapitale zakładowym 3.372.000 PLN., pod nazwą Instytut Badań i Strategii Internetowych PPI Sp. z o.o., którego misją jest realizacja projektów naukowo-badawczych, stricte powiązanych ze zjawiskami zachodzącymi w Nowej Gospodarce, oraz testowanie eksperymentalnych przedsięwzięć o charakterze konsumenckim.
Od samego początku Instytut funkcjonuje jako niezależna inicjatywa na rzecz rozwoju Internetu, tzn. ośrodek badawczo-wdrożeniowy nastawiony na poszukiwanie nowych rozwiązań w kategoriach naukowo-technicznych i biznesowych. Podstawową działalnością Instytutu jest prowadzenie badań nad rozwojem Internetu w Polsce i na świecie, testowanie nowych rozwiązań oraz wyszukiwanie nisz rynkowych w dynamicznie rozwijającej się gospodarce.
Poza tą działalnością Instytut wszedł na rynek z ofertą usług związanych z szeroką gamą badań i analiz oraz specjalistycznym doradztwem biznesowym w zakresie marketingu, mediów i nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stając się również akredytowanym wykonawca w programach PHARE oraz innych programach związanych z unijnymi funduszami pomocowymi.
Trzecim rodzajem działalności prowadzonym przez Instytut jest własna inicjatywa wdrożeniowa. Wybrane projekty, oparte na przeanalizowanej w procesie badawczym koncepcji naukowo-technicznej, przechodziły do fazy wdrożenia. Instytut pełni wobec nich rolę Inkubatora. W ten sposób powstawały nowe jednostki zależne, przekształcane następnie w samodzielne business-unity. Przykładami tego typu przedsięwzięciami tego typu są firmy: PROFNET - Internet Provider (usługi hostingowe) czy portal edukacyjny dla młodzieży (specjalistyczny portal edukacyjny z elementami „edutainment”).
Obecnie Instytut rozwija wiele nowych kierunków, wchodząc ze swoja ofertą na nowe rynki zagraniczne.